سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سکه به باتلاق افتاد/ طلا جلوی سکه را گرفت؟

در شرایط کنونی به نظر می رسد با توجه به کاهش قیمت اونس طلا، بازار سکه شاهد قوت سمت نزولی است.

به گفته معامله گران، این امر بازار سکه را رها کرده است و تعداد کمی از مردم مایل به خرید هستند قیمت جهانی طلا در معاملات اولیه صبح دیروز بیش از 1 درصد کاهش یافت زیرا ترس از درگیری گسترده تر در محیط زیست وجود داشت.

شرق آرام شده، اشتهای ریسک آرام شده و تقاضا برای شمش که به ترتیب به عنوان پناهگاه امن شناخته می شود، قیمت هر اونس طلا که در هفته های اخیر پس از تشدید تنش ها در خاورمیانه حدود 2430 دلار معامله شده است، عصر دوشنبه با قیمت 2370 دلار معامله شد. البته این پایان ماجرا نبود و صبح امروز بازار جهانی طلا شاهد افت شدید اونس بود.

در همین راستا شواهد نشان می دهد که اونس طلا دیروز 22 دلار و امروز بیش از 60 دلار کاهش یافت. بنابراین، قیمت طلا در حال حاضر در حدود 2300 دلار معامله می شود که بیش از 100 دلار نسبت به هفته های گذشته کاهش یافته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، علاوه بر تنش در خاورمیانه، تمرکز بازار بر داده های اقتصادی آمریکا نیز بوده است.

انتظار می رود شاخص هزینه های شخصی ایالات متحده در ماه گذشته 2.6 درصد افزایش داشته باشد، در حالی که در فوریه 2.5 درصد افزایش یافته است.

بنابراین، احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است که می تواند بر قیمت طلا تأثیر بگذارد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را به عنوان یک سرمایه گذاری بی سود افزایش داده و تمایل به خرید آن را کاهش داده است.

در شرایط کنونی به نظر می رسد با توجه به کاهش قیمت اونس طلا، بازار سکه شاهد قوت سمت نزولی است. به گفته دلالان، این اتفاق باعث شده تا بازار سکه ضعیف شود و کمتر کسی بخواهد در موقعیت خرید قرار بگیرد.

در صورت تحقق این سناریو، احتمال عقب نشینی سکه از مرز 43 میلیون تومان وجود دارد.

بنابراین سکه می تواند در گام اول تا محدوده 42 میلیون و 800 هزار تومان و در گام دوم تا نیمه کانال 42 میلیون تومان سقوط کند.

با این حال، اگر دلار صعودی را ثبت کند و بازار با سیگنال جدیدی مواجه شود، سکه می تواند به پله های میانی کانال 43 میلیون تومانی صعود کند.