سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بوی تعفن برجام به دلار هم رسیده است

بوی برجام به بازار ارز رسیده و در سایه مبهم اخبار، طلا و سهام انتخاب امروز صاحبان سرمایه نبود. خبر از سرگیری مذاکرات ایران و آمریکا به بازار ارز رسیده است و تحلیل کندل استیک نشان می دهد که این خبر قیمت های بازار ارز را تکان داده است.

روز سه شنبه با وجود برخی اخبار مساعد مبنی بر انتشار دلارهای بلوکه شده، قیمت دلار 1500 تومان افزایش یافت! معامله گران بر این باورند که با توجه به نیمه تعطیل شدن بازار طلا، تقاضا در بازار ارز افزایش یافته و این امر دلار را از انتهای کریدور ششم خارج کرده است. قیمت دلار در چهارمین روز هفته بار دیگر با روندی صعودی باز شد و با افزایش 100 تا 200 تومانی به صورت پلکانی بالای کانال صعود کرد. سرانجام اسکناس آمریکا روز سه شنبه با افزایش 1500 تومانی در میانه کانال دوم کریدور ششم بسته شد.

پیش بینی قیمت دلار از دیدگاه معامله گران

معامله گران افزایش تقاضا را دلیل افزایش قیمت دلار می دانند.

برخی نیز بر این باورند که تنش ایجاد شده در بازار طلای سرمایه در رابطه با کل سیستم معاملاتی باعث افزایش روند تقاضا و متعاقب آن قیمت در بازار ارز شده است.

طی دو روز گذشته تقاضای اجرای سامانه جامع معاملات موجب اعتراض طلافروشان پایتخت و تعطیلی نسبی بازار طلا در تهران و برخی شهرهای بزرگ شده است.

برخی از فعالان بازار ارز می گویند این افزایش قیمت ناشی از برخی تقاضا برای طلا و سکه به بازار ارز است.

از سوی دیگر برخی دیگر می گویند بازارساز برای فرار از فرصت، عمدا عرضه را کاهش داده و قیمت دلار را افزایش داده است.

آنها معتقدند در روزهای آینده با سیگنال خبری بانک مرکزی قیمت دلار تا آخرین پله های کریدور پنجم سقوط خواهد کرد.

لازم به ذکر است، محسن کریمی معاون بین الملل بانک مرکزی در گفت و گو با صداوسیما در خصوص سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان سعودی، به گفتگو با مقامات و بانک های مرکزی کشورهای مختلف اشاره کرد.

گفت: در نتیجه این مذاکرات اتفاقات خوبی در خصوص گشایش برخی منابع ارزی بلوکه شده ایران افتاده است که در برخی کشورها اجرایی شده است که به نظر می رسد این سیگنال در آینده اعلام شود دلیل پیش بینی برخی فعالان بازار ارز از کاهش قیمت دلار در روزهای آینده و نوسانات بازارسازان است.

بازار ارز با فشار تتر برای افزایش قیمت در معاملات شبانه روز یکشنبه افزایش یافت و تا امروز ادامه یافت.

فراز و نشیب های شدید در بازار ارز و طلا نشان می دهد که هیجان نبض بازار را در دست گرفته و بازار همچنان در سنجش پارامترها تردید دارد.

پس از کاهش قیمت دلار در ابتدای هفته که برخی خریداران ضرر را احساس کردند، این احتمال وجود دارد که خریداران در نقاط مقاومتی با احتیاط بیشتری رفتار کنند، بنابراین امکان عبور از سقف قیمتی دلار در چنین شرایطی ضعیف به نظر می رسد.

همچنین برخی معامله گران در خلط اخبار مثبت و منفی در بازار ارز ممکن است فرصت خروج را در حرکت های صعودی شناسایی کنند تا بازار ارز نقطه تعادل خود را پیدا کند.

قیمت تتر آماده جهش به کانال 63 هزار تومان است

قیمت درهم روز سه شنبه با افزایش بیش از 400 تومانی افتتاح شد و وارد کانال 17 هزار تومان شد.

تتر با هزار تومان افزایش قیمت 62 هزار و 950 تومان معامله شد.

قیمت پوند انگلیس نسبت به آخرین معاملات روز دوشنبه 1400 تومان افزایش یافت و به 78 هزار و 890 تومان رسید. یورو با یک پله صعود و رشد 1400 تومانی با رقم 67450 تومان بسته شد.

لازم به ذکر است قیمت اسکناس و حواله دلار در روز سه شنبه تغییری نداشت.

اسکناس های دلاری 44 هزار و 314 تومان و حواله های دلاری 41 هزار و 376 تومان فروخته شد.

تتر که اغلب در بازار ارز حرف اول را می زند، محدوده مقاومتی معتبری بین 62 هزار و 700 تومان تا 63 هزار تومان دارد و در صورت کاهش قیمت آن به زیر دلار، می توان انتظار اصلاح قیمت در بازار ارز اغلب مردمی را داشت.

قدرت خرید و قدرت پول کشورها در آخرین آمار تورم منتشر شده منعکس شده است که به پایین ترین سطح از ژوئیه 2019 رسیده است.

از آنجایی که تورم تولیدکننده به عنوان تورم محرک شناخته می شود، این آمار نشانه آن است که تورم فعلاً افزایش نخواهد یافت.

و نرخ ارز سیگنالی از افزایش تورم دریافت نخواهد کرد.

صاحبان سهام کدام بازار را انتخاب کردند؟

روز گذشته بازار ارز به سقف قیمت رسید، بنابراین حجم پولی که وارد صندوق های طلا می شد کاهش یافت.

حجم پول ورودی به صندوق های طلا امروز نسبت به روز گذشته کاهش یافت و حدود 125 میلیارد تومان پول وارد صندوق های طلا شد.