سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاخص صنعت بانکداری تمایل به کاهش بیشتر دارد

شاخص صنعت بانکداری در نزدیکی مقاومت ایستا 9430 واحدی با واکنش منفی مواجه شد و افت 5 درصدی را به ثبت رساند که در حال حاضر روند نزولی بیشتری را طی می کند که در حال حاضر جزو 10 صنعت برتر بازار سهام در 80 سال گذشته است.

قرن گذشته و در کمتر از یک دهه توانست جایگاه قابل قبولی را به دست آورد.

در واقع صنعت بانکداری علیرغم مدت کوتاهی که از ورودش به بورس می گذرد، از پایه و اساس محکمی برخوردار است.

همانطور که می دانید تحلیل و بررسی موسسات بانکی به دلیل نقش مهمی که در اقتصاد کشور و گردش نقدینگی دارند، حائز اهمیت است.

به همین منظور در ادامه به گزارش حرکت های این صنعت در هفته گذشته و تحلیل روند آینده خواهیم پرداخت.

گزارش عملکرد شاخص

شاخص صنعت بانکی بورس در هفته گذشته با افت 3 درصدی به پایان رسید که بیشتر سهام بانکی به دلیل جو کلی بازار سهام در محدوده منفی قرار گرفتند. این شاخص در ابتدای هفته گذشته 9 هزار و 122 واحد بود که در پایان هفته معاملاتی به رقم 8 هزار و 845 واحد رسید. این در حالی است که شاخص کل بورس با افت 2 درصدی به رقم 2 میلیون و 265 هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با افت 2 درصدی به محدوده 751 هزار واحد رسید که نشان از متغیر بودن 99 درصد شاخص ها دارد. حلقه های زنجیره ای در بین خود طی 30 هفته گذشته، بر خلاف بازدهی مثبت 1.5 درصدی شاخص کل بورس و بازدهی منفی 4 درصدی شاخص هم وزن، شاخص صنعت بانکداری بیشترین بازدهی منفی 4.2 درصدی را در طبقه پایین داشته است. سقف یک ساله اخیر 20 درصد بوده و بر اساس محدوده فعلی بازده سرمایه گذاری 9 درصد بازدهی مثبت داشته که در مقایسه با سطح تورم و انتظارات سهامداران در حال حاضر رقمی نیست.

تحلیل فنی شاخص

بر اساس تحلیل های انجام شده در مقالات قبلی، شاخص صنعت بانکداری در نزدیکی مقاومت ایستا 9430 واحد با واکنش منفی مواجه شد و افت 5 درصدی را تجربه کرد که در حال حاضر روند نزولی بیشتر را طی می کند و در صورت عدم حفظ قدرت تقاضا، پشتیبانی معتبر خواهد بود، 8400 واحد در دسترس خواهد بود. البته نمی‌توان گفت افت بیشتر در شاخص‌های صنعتی چندان آسان نیست و نوسانات شاخص‌ها منجر به نوسان بیشتر سهام و همچنین تحریک احساسات سرمایه‌گذاران از طریق رفتار خسته‌کننده یا مثبت‌های ثابت می‌شود. شاخص صنعت بانکداری نیز از این شرایط مستثنی نیست و با کاهش بیشتر به سمت حمایت، سهام بانکی رفتار قیمتی کسل کننده ای از خود نشان خواهند داد. اگر مقاومت استاتیکی اصلی 9430 واحد شکسته شود، به اولین هدف 10200 واحدی نگاه می کنیم و در صورت عبور از آن، اهداف بالاتر را نشان می دهیم.