سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کمک به بازار سرمایه برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی

تصمیمات مردم زمانه، پیش بینی پذیری اقتصاد را مختل می کند.

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: حضور و مشارکت مردم در بازار سرمایه کمک بزرگی در تامین نقدینگی واحدهای تولیدی است.

نقش فعال مردم در تحقق شعار سال تا آنجا مهم است که مقام معظم رهبری در سال جاری به صراحت اعلام کردند که باید اقتصاد را رونق بخشید.» و پای مردم را به صورت ملموس به عرصه تولید باز کند. زیرا در بخش دولتی قدرت های بزرگی وجود دارد که باید به نفع مردم فعال شود.

یکی از الزامات تحقق شعار سال، ایجاد ظرفیت برای مشارکت سرمایه های کوچک در تولید است، چرا که همه مردم امکان تاسیس شرکت تولیدی یا سرمایه گذاری کلان در این زمینه را ندارند، اما تمایل دارند تا ارزش سرمایه خود را حفظ کنند و درآمد کسب کنند و در توسعه کشور مشارکت کنند، در تولید سرمایه گذاری کنند.

هدایت منابع مالی به سمت شرکت های تولیدی، علاوه بر مهار تورم از طریق کنترل نقدینگی، می تواند تولید و بهره وری را افزایش دهد. بازار سرمایه با تامین مالی بازارهای اولیه و ثانویه و همچنین به طور غیرمستقیم با کنترل نقدینگی به طور مستقیم به رونق اقتصاد کمک می کند.

بهبود موقعیت در بازار سرمایه

در همین راستا مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: بورس یکی از مصادیق مشارکت مردمی است.

بحث‌های اقتصادی که در سال‌های اخیر تصمیم‌های ناگهانی، عجولانه و غیرحرفه‌ای اتخاذ شد تا به پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد و بازار سرمایه آسیب برساند.

و ادامه داد: بهتر است دولت و مجلس امسال تمام تلاش خود را برای ارتقای جایگاه بازار سرمایه در کشور به کار گیرند تا حضور مردم و اعتماد آنها در بورس بیش از پیش افزایش یابد.

تامین نقدینگی واحدهای تولیدی

این نماینده مجلس گفت: حضور و مشارکت مردم در بازار سرمایه کمک بزرگی در تامین نقدینگی شرکت ها و تقویت تولید داخلی است.

نهای با بیان اینکه حمایت از تولید و رونق آن از طریق بازار سرمایه کشور را از تنگناهای اقتصادی نجات می دهد، گفت: یکی از مهمترین مسائل اقتصاد دنیا استفاده از سرمایه های راکد برای توسعه اقتصادی هر کشوری است.

بنابراین مهم‌ترین وظیفه بازار سرمایه جذب پس‌اندازهای راکد و انتقال آن به واحدهای تولیدی، بنگاه‌ها و شرکت‌های تجاری است.

فرصتی برای سرمایه گذاری بلند مدت

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بازار سرمایه توسعه یافته برای پیشرفت و ارتقای رشد اقتصادی جهان بسیار تاثیرگذار است، افزود: این بازار با جمع آوری سرمایه های اندک مردم فرصت سرمایه گذاری بلندمدت را فراهم می کند و مردم می توانند در آن سرمایه گذاری کنند.

این بازار با حداقل سرمایه و هدایت اقتصاد به سمت تامین مالی و تکمیل پروژه های بزرگ برای تحریک رشد اقتصادی است.

این نماینده مجلس در نهایت با تاکید بر اینکه نامگذاری امسال با شعار «جهش تولیدی با مشارکت مردمی» با نگاهی گسترده، کارشناسی و دقیق و با مشارکت مردم گره خورده است، گفت: امید با ایجاد ثبات و شرایط مناسب محقق می شود.

در فضای اقتصادی کشور شاهد بازگشت اعتماد مردم به بورس باشیم.