سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سهامداران عدالت باید منتظر آن سپرده باشند

به گفته مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس، به محض واریز کامل سود سهام عدالت توسط شرکت ها، سود مرحله سوم به حساب سهامداران عدالت واریز می شود.

 برای اولین بار در تاریخ سهام عدالت، پرداخت سود در سه مرحله انجام می‌شود و پس از پرداخت اولین و دومین قسط در ابتدای زمستان و پایان سال گذشته، اکنون سهامداران منتظر دریافت سود هستند. در حالی که اخیراً اصغر توکلی رئیس هیئت مدیره شرکت های تعاونی سرمایه کشور از واریز سود سهام سرمایه سال 1401 حداکثر تا پایان هفته گذشته به حساب شرکت های سرمایه پذیر خبر داده بود. از میان شرکت ها سود سهام سرمایه مربوط به نتایج مالی سال 1401 را به طور کامل واریز نکرده اند و 4 شرکت از جمله فجر انرژی خلیج فارس اعلام کرده اند که طرح افزایش سرمایه دارند و درخواست خود را منتشر کرده اند.

افزایش سرمایه در سامانه کدال در عین حال دو شرکت سود سرمایه را به طور کامل پرداخت نکرده اند و در مورد افزایش سرمایه نیز اطلاعیه ای نداده اند.

بر این اساس، به محض واریز کامل سودمرحله سوم سهام عدالت توسط شرکت ها، مجوزهای لازم از شورای عالی بورس برای سپرده گذاری اخذ خواهد شد، اما تا زمانی که این مبلغ تکمیل نشود، نمی توانیم اعلام کنیم. زمان دقیق مرحله سوم سپرده گذاری

حال باید منتظر ماند و دید که آیا فاز سوم سود سهام مربوط به سال مالی 1401 در تیرماه به حساب سهامداران واریز می شود یا شرکت های سهامی همچنان به سازمان بورس و سپرده گذاری مرکزی فشار خواهند آورد. شرکت؟!